Vai esi kādreiz aizdomājies, vai tās reklāmas, ko redzi uz savas Facebook sienas, vispār ir efektīvas? It īpaši, kad tās nereti mēdz likties visai kaitinošas un traucējošas. Patiesībā, Facebook reklāmas var radīt brīnumus. Ja tu esi uzņēmuma īpašnieks, tev vajadzētu apdomāt iespēju izmantot šo platformu reklāmām. Iespējams, tu gūsi lieliskus rezultātus. Taču kādi tieši ir ieguvumi no Facebook reklāmām?

Līdzīgi kā e-pastu mārketingu, nevainojamu mājaslapas dizainu, SEO un organiskiem sociāliem medijiem, Facebook reklāmas ir nozīmīgas, jo šo platformu izmanto miljardiem cilvēku katru dienu. Reklāmas speciāli adresējot savai mērķauditorijai, tev ir visas iespējas sasniegt milzīgu auditoriju. Organiskais auditorijas pienesums Facebook lapā ir teju vai neeksistējošs. Par to mēs izglītosim nedaudz vēlāk.

Piezīme, lai nebūtu pārpratumu:  kad runājam par Facebook reklāmām, mēs neapspriežam “Boost” pogu, ko Facebook piedāvā katrai Facebook lapai automātiski. Mēs runājam par business.facebook.com, kurā vari radīt speciāli savai mērķauditorijai atlasītas reklāmas no nulles. Šī ir svarīga atšķirība!

Ja runa par Facebook reklāmu ieguvumiem tev aizvien šķiet, kā melna bilde, parunāsim vairāk par to, kāpēc tev vajadzētu investēt tajās. Šeit būs daži ieguvumi, kurus vari gūt no facebook reklāmām.

#1 Facebook piedāvā spēcīgu datu analīzi

Facebook nav nekādu limitu, kas attiecas uz atskaitēm un datu analīzi par tavu reklāmu rezultātiem. Tev nekad nebūs jāmin vai jāveic pieņēmumus par reklāmas rezultātiem, kas strādā un kas nē. Tā vietā, visus rezultātus un citus sociālos mērījumus redzēsi tur pat Facebook. Viss kas ir nepieciešams no tevis ir spēja šos datus analizēt un paredzēt savu nākamo soli. Facebook ir pieejami daudzi un dažādi mērījumi, šeit pieminēšu tikai dažus:

  • Katras nedēļas sasniegto auditoriju;
  • Auditorijas iesaisti ar Facebook postiem;
  • “Patīk” daudzums lapai;
  • Mājas lapas apmeklējumu no Facebook;
  • un ļoti daudz citu informāciju.

Redzot šos datus, tu vari pielāgot reklāmas, balstoties uz to, kas tev ir nepieciešams. Atceries, ja nevari sekot līdzi un mērīt rezultātus kādai kampaņai, tu nevari būt pārliecināts vai šī kampaņa strādā vai, kā varētu to pilnveidot.

#2 Vari veidot precīzi mērķētas auditorijas

Facebook mērķauditorijas atlases iespējas, kad runa ir par detalizācijas pakāpi, ir vairāk kā pārsteidzošas. Tu vari atlasīt mērķauditoriju balstoties uz interesēm, uzvedību, demogrāfiju, vecumu, lokāciju un valodu. Tu vari atlasīt, lai tavas reklāmas uzrādītos pat tavu konkurentu faniem. Mērķauditorijas atlasīšanas iespējas ir krietni vien detalizētāks, nekā to ir iespējams noteikt jebkurā citā platformā. Tu vari pat šīs auditorijas kombinēt un apvienot, lai būtu drošs, ka reklāma neuzrādās tiem cilvēkiem, kas nav pieskaitāmi tavai mērķauditorijai. Šis ir svarīgi, jo auditorijas kvalitāte ir svarīgāka par tās lielumu! Mēs vēlamies reālus rezultātus.

Tev vajadzētu meklēt Facebook lietotājus, kuri varētu būt potenciālie klienti jeb tos cilvēkus, kuri visdrīzāk nopirks tavu pakalpojumu vai produktu, nevis vienkārši apmeklēs tavu lapu. Mērķauditorijas atlasīšanā Facebook noteikti ir līderis, salīdzinot ar citiem reklāmas kanāliem. Šādas opcijas neatradīsi nekur citur.

#3 Vari veidot reklāmu, kas atbilst reklāmas mērķim

Reklāmas veidošanas process tiek atvieglots pateicoties Facebook. Facebook jau ir sniedzis pamācību un ieteikumus, kas palīdzēs tev izveidot tieši tādu reklāmu, lai tu spētu piesaistīt savu mērķauditoriju, spētu noteikt kampaņas laiku un tās budžetu. Vēl jo vairāk, reklāmas vari atdalīt pēc to mērķiem. Facebook uz to atsaucas kā uz “objektīviem”. Izvēlies, vai reklāmas mērķis ir gūt lielāku reakciju skaitu ierakstam, klikšķus mājaslapai, sekotājus Facebook lapai vai kaut ko pavisam citu.

Tas ļauj Tev labāk kontrolēt reklāmu, kuru tu izveido. Facebook arī automātiski nosaka, kā tavas reklāmas būtu nepieciešams optimizēt, lai gūtu pēc iespēja labākus rezultātus. Reklāmas ir pielāgojamas, tu vari radīt arī ko tādu, kas atspoguļos tavu uzņēmumu un vienlaicīgi piesaistīs vēlamo mērķauditoriju.

#4 Sasniegsi lielāku auditoriju nekā tas jebkad būtu iespējams ar organiskiem ierakstiem

Ja pārvaldi uzņēmuma Facebook lapu, iespējams, vēl nebiji informēts, ka tikai ļoti maza daļa no taviem sekotājiem redzēs tavu ierakstu. Tas var izklausīties neticami, bet tā ir taisnība. Pēdējo pāris gadu laikā Facebook algoritms ir mainījies tik ļoti, ka tas ir būtiski apspiedis facebook lapu reprezentāciju lietotāju ziņu plūsmā. Pat Marks Zakerbergs atzina, ka primāri Facebook šobrīd uzrādās ieraksti no draugiem un ģimenes, efektīvi atgrūžot uzņēmumu lapas prom no priekšplāna.

Ja izmanto Facebook kā reklāmu kanālu, jebkādā tā formā, Facebook reklāmas būs neizbēgamas, lai gūtu savu potenciālo klientu uzmanību. Tev nebūs nepieciešams liels budžets tam, bet tev jebkurā gadījumā būs nepieciešams ieguldīt naudu Facebook platformā. Facebook sniedz augstus rezultātus par katru iztērēto eiro šajā platformā. Zini, kā veiksmīgi atlasīt un veidot savas mērķauditorijas, un rezultāts būs katra centra vērts.

#5 Facebook sniedz iespēju veidot re-mārketinga auditorijas

Re-mārketings (atkārtotais mārketings) ir vēl viena alternatīvā iespēja, kā sasniegt mērķauditoriju, jo konkrēti tie lietotāji, kuri ir jau iepriekš apmeklējuši tavu mājaslapu, redzēs tavu reklāmu. Visai bieži pirmajā saskarsmē ar uzņēmumu, cilvēki apskata Facebook lapu vai mājaslapu un neveic vairs citas darbības, pat ja piesaistīji viņu interesi kaut nedaudz. Kāpēc gan, lai viņi to darītu?  Viņi tevi nezina un viņiem nav iemesla tev uzticēties. Savukārt, nākotnē, kad viņi redzētu tavu reklāmu atkārtoti, tas sniedz lielāku iespēju, ka šie cilvēki kļūs par tavu klientu. Viena saskarsme ar mērķauditoriju nav pietiekama. Cilvēkiem ir nepieciešams pamanīt tavu uzņēmumu trīs līdz septiņas reizes, pirms viņi beidzot izlems rīkoties.

#6 Ar prasmīgi atlasītu mērķauditoriju, vari iegūt mājaslapas klikšķus un klientus ar mazu ieguldījumu

Tas ir kļuvis iespējams, pateicoties tam, ka Facebook CTR (click-through-rate)  vienmērīgi palielinās, uzlaboto reklāmas rīku dēļ. Tas ir iemesls, kāpēc uzņēmumam jāmācās kā izmantot reklāmas opcijas pareizi. Uzņēmumi var efektīvi sasniegt noteikto mērķauditoriju par ļoti mazām izmaksām. Ar minimālām izmaksām tu apmaksā Facebook reklāmu kampaņu un specifiski atlasi tikai tādu cilvēku kopienu, kas atbilst tavai mērķauditorijai, līdz ar to, momentāni atgūsti naudu atpakaļ no savām reklāmām. Vislielākos naudas resursus pieprasa reklāmu testēšana, ko gandrīz vienmēr tev nāksies darīt. Facebook reklāmas gandrīz nekad nestrādā ar pirmo reizi un tām ir nepieciešami uzlabojami. Tas ir normāli.  Tev vajadzētu iekļaut testēšanas fāzi savā budžetā.

#7 Viegli vari atrast jaunus pieteikumus, izmantojot Facebook reklāmas

Līdz ko esi atradis auditoriju, kas sniedz ieguvumus no Facebook reklāmām visātrāk, vari piesaistīt arī viņiem līdzīgus cilvēkus, izmantojot “lookalike audiences”. Šī funkcija balstoties uz jau esošo izveidoto auditoriju izveido pilnīgi jaunu auditoriju, kas ir ļoti līdzīga un ar lielu iespējamību var kļūt par tavu klientu. Ievietojot īpašu kodu mājas lapā, tiek reģistrēti visi jūsu apmeklētāji. Līdzīgas auditorijas tiek būvētas balstoties uz tiem cilvēkiem, kas jau ir apmeklējuši mājas lapu. Tu vari noteikt auditorijas lielumu un atlasīšanas opcijas krietni detalizētāk, lai būtu drošs, ka “lookalike” auditorija akurāti atspoguļo tavu mērķauditoriju.

#8 Vari pievienot call-to-action pogu

Lielākajai daļai digitālo reklāmu ir CTA ( call to action) poga, kas aizvedīs auditoriju uz tev vēlamo vietni, piemēram, uz uzņēmuma mājaslapu. Šis strādā visai efektīvi, jo burtiski pasaki priekšā cilvēkiem, kas viņiem ir jādara. Tāda veidā viņi arī visticamāk uz šo vietni arī dosies. Tas izklausās vienkārši, bet patiesībā tas rada milzīgu atšķirību tajā, kāda ir tava reklāmas atdeve. Plus, lietotāji nereti meklē vairāk informācijas, pirms veikt savu lēmumu.

#9 Cilvēki gandrīz vienmēr ir sociālajos medijos

Uzņēmumi nevar ignorēt Facebook. Tā ir milzīga platforma un tā strādā visur. Tieši tā iemesla dēļ tavam uzņēmumam ir nepieciešama Facebook lapa, jo tavi šā brīža un nākotnes potenciālie klienti jau tur ir. Vidēji cilvēki pavada 2.5 stundas katru dienu sociālajos medijos un Facebook nereti ir visbiežāk lietotā aplikācija. Šis ir gadījums, kad ir labi sekot līdzi pūlim, jo vairums no tavas mērķauditorijas lieto Facebook un tā ir tava iespēja viņus uzrunāt.

#10 Vari viegli palielināt sava satura sasniegto auditoriju

Ja tavā mājaslapā tiek regulāri publicēts lielisks saturs un tu vēlies, lai cilvēki būtu informēti par to, tad tu būtu ieinteresēts regulāri publicēt atjauninājumus par savu saturu sociālos medijos. Bet vai tas ir pietiekami? Diemžēl, vairs tikai ar atjauninājumu ierakstiem sociālajos medijos nepietiek. Facebook reklāmas krietni palielina auditorijas amplitūdu, ko tavs saturs jebkad spētu sasniegt organiski.

#11 Vairosi klientu lojalitāti

Mūsdienās, ļoti daudzi uzņēmumi prasmīgi izmanto Facebook lapas, lai sniegtu klientiem sajūtu, ka viņi pieder uzņēmuma komūnai. Šādas lapas sniedz uzņēmumiem iespēju komunicēt ar klientiem, stiprināt uzņēmumu tēlu un vairot klientu lojalitāti zīmolam. Viens no lielākajiem Facebook reklāmu ieguvumiem ir tas, ka šīs reklāmas sniedz iespējas vairāk interaktīvi darboties ar auditoriju. Tas sniegs lielākus rezultātus lapai un ar laiku arī lielāku ietirgojumu, jo izmantoji Facebook reklāmas, lai stiprinātu attiecības ar klientu.

Facebook reklāmas, iespējams, ir lētas, taču nenovērtē tās par zemu tikai cenas dēļ. Šīs reklāmas var pacelt tavu uzņēmumu jaunā līmenī. Atceries, ka pirms veiksmīgiem rezultātiem ir arī reklāmu mācīšanās process. Ads Manager nav intuitīva programma un nevari gaidīt no tās lieliskus rezultātus vienas dienas laikā. Kaut gan, tu nekad nevari gaidīt lieliskus rezultātus jebkurā jomā vienas dienas laikā. Ja Tu veltīsi laiku, lai mācītos, kā prasmīgāk izmantot šo platformu, testēsi un testēsi savas reklāmas, ar laiku iegūsi pārsteidzoši labus rezultātus.

Ja vēlies iegūt stabilas zināšanas, kā pareizi izmantot plašās Facebook reklāmas iespējas savā labā, bet nezini kā, tad piesakies uz mūsu apmācībām un profesionāla pasniedzēja pavadībā izveidosi savas pirmās reklāmas kampaņas un izanalizēsi rezultātus.

Plašāka informācija par apmācībām – Facebook-reklāmas-praktiskas-apmācības

Avots: eclincher.com