20.jūnijs aizritēja zemapziņas džungļos, kur mēģinājām ar četriem lektoriem atrast atbildes uz dažādiem neiromārketinga jautājumiem. Pasākuma vietā Padejosim? pulcējās vairāk kā 70 nozares speciālisti, kuri nepiespiestā gaisotnē varēja baudīt lektoru uzstāšanos un viens otra kompāniju.

 

Šoreiz visus Digital Networking viesus sagaidīja grupa Smart Casual, kuri radīja vasarīgu un mazliet romantisku noskaņu. Vieglā džeza mūzikas pavadījumā un, baudot Caffeine kafiju, saradās visi viesi. Pieklusinatā cilvēku čalošana, telpu apbrīnošana, maigo saules staru spraugšanās pa logu šķirbām, liecināja, ka šis būs lielisks pasākums.

Pirmais lektors, kas ieviesa nelielu skaidrību par zempaziņas džungļiem un kā īsti strādā neiromārketings, bija Inta Priedola, kura ir Kantar TNS zīmolu vadības stratēģiju eksperte ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi patērētāju vajadzību un vērtību izpētē. Inta dalījās pieredzē, kura ir iegūta analizējot dažādas reklāmas, zīmola attēlus ar jaunākajam neiromārketinga pētījuma metodēm. Savā stāstījumā, Inta mēģināja rast atbildes, kā veidot spēcīgu un neatvairāmu zīmola komunikāciju? Kā būt pamanāmiem intensīvajā komunikācijas telpā? Kā piesaistīt un noturēt patērētāju uzmanību? Kā nepakļauties sociālo priekšstatu un stereotipu ietekmei?

 

Kā otrais lektors uzstājās pieredzes bagātais Mārtiņš Zvīgulis, kas ir vadītajs Web Multishop Company. Mārtiņš stāstīja par aizvietojošo asociāciju vizualizācijās un masu komunikācijā. Katru vakaru mājupceļā Tu redzi lielus banerus, logo, skatlogus un citas popārta ikonas, kuru galvenais mērķis ir atvērt Tavu sirdi un naudas maciņu. Kamēr priekšpusē gozējas automobiļi, skuvekļi, krekli (kas nav jāgludina) un visas pārējās lietas, kuras pēdējo 30 gadu laikā no postpadomju utopijas kļuvušas par statusa parnasu, es esmu tas, kuru visvairāk interesē tas attēls, kuru Tu redzi centrālā priekšmeta fonā. Tas pats attiecas uz mājas lapu karuseļu bildēm, fotogrāfiju foniem utt. Vispārzināma patiesība saka – cilvēkus tracina reklāma, bet tiem patīk PR. Un mums visiem patīk ieraudzīt sevi. Tāpēc vērojot vecas bildes mēs pirmkārt tajās atrodam sevi. Tāpēc roka pati sniedzas pēc viedierīces, kad atnāk notifikācija. Pasākuma laikā, Mārtiņš dalījās ar dažādiem trikiem, kā paaugstināt pārdošanas rādītājus pat 10 %, izdarot niecīgas mārketinga aktivitātes.

 

Kā jau ierasts, Digital Networking pauzei tiek likts ļoti liels uzsvars, jo tieši šīs pauzes laikā, pasākuma dalībnkiekiem ir iespēja apspriesties neformālākā gaisotnē un apmainīties ar dažādām pieredzēm un aizgūt kādu jaunu. Gribam teikt milzīgu paldiese Caffeine par  kafijas pauzītēm, kā arī Muffins and More kēksiņiem, kurs dalībnieki varēja baudīt kopā ar kafiju.  Raitākām sarunām atspirdzinošu dzērienu nodrošināja Mežpils alus.

Pēc Networking pauzes, atsākām zemapziņas džungļu izzināšanu. Kur par cilvēka emocionālo pamatojumu pirkt, runāja Artūrs Miksons. Artūrs ir ārsts-psihoterapeits, RSU Psihosomatikas klīnikas virsārsts, kurš ikdienā strādā gan ar pieaugušajiem, gan pusaudžiem.
Ir RSU Psihosomatiskās medicīnas un psihoterapijas katedras docētājs, pasniedz lekcijas studentiem dažādos lekciju kursos – psihosomatika, psihiskā veselība, psihoterapija u.c. Studenti viņu ir atzinuši par vienu no interesantākajiem RSU pasniedzējiem. Papildus tam ir publicējis dažādus zinātniskos rakstus, piedalījies semināros un konferencēs gan Latvijā, gan ārpus tās robežām. Katram cilvēkam ir vismaz viena reklāma prātā, kuru iespējams atsaukt atmiņā jebkurā diennakts stundā. Kamdēļ? Vienā vārdā – emocijas. Savā stāstījumā Artūrs atklāja, kuras ir tās galvenās pamatemocijas, ar kurām strādā mārketinga cilvēki, un kuras ir visspēcīgākās emocijas veiksmīgam biznesam.

 

Ceļojumu pa zemapziņas džungļiem noslēdza Dr.Marita Zitmane, kura ir LU Sociālo zinātņu fakultātes Komunikācijas studiju nodaļas docente. Savā ikdienā pasniedz kursus par reklāmas komunikāciju. Vairāku zinātnisko rakstu un starptautisko konferenču ziņojumu autore par reklāmas komunikāciju. Marita savā stāsījumā dalījās ar reālām reklāmām un tēliem, simbolismiem, kuri ir visspēcīgākie reklāmas komunikācijā ar patērētājiem.

 

Liels paldies visiem apmeklētājiem, lektoriem un, protams, mūsu draugiem  Caffeine, Muffins and more, Dailes teātrim  un Mežpils alum. Kā arī, mīļš paldies Livonija un Vinnis par sagādāto dāvaniņu lektoriem.

Liels paldies viesiem, lektoriem un atbalstītājiem. Tiekamies nākamajā Digital Networking jau rudenī.