Google Analytics – solis tuvāk perfektai reklāmas kampaņai.

Apmēram 55 % no visām mājaslapām pasaulē izmanto Google Analytics. Otru populārāko analītikas rīku Yandex.Metrika izmanto tikai 6 % (avots: web3techs.com).

Google Analytics ir lielisks rīks, lai vērtētu:

  • online reklāmas kampaņas efektivitāti;
  • offline reklāmas kampaņas efektivitāti;
  • mājaslapas darbības efektivitāti;
  • lietotāju uzvedību mājaslapā.

Tas, ka Google Analytics lietošana ir bez maksas, vēl vairāk padara šo rīku ļoti pievilcīgu tik daudziem uzņēmumiem. Pieslēgšana aizņem tikai 5 minūtes: 1) izveidot UA kontu un 2) ielikt kodu mājaslapā.

Un tad gandrīz uzreiz Jūs redzēsiet mājaslapas apmeklējumu statistiku, kā arī.

  • no kādām valstīm un pilsētām ienāk apmeklētāji;
  • no kādām ierīcēm;
  • no kādiem kanāliem (Google, Facebook, Delfi utt.);
  • kādas ir populārākas sadaļas mājaslapā;
  • kādas ir populārākās piezemēšanās sadaļas;
  • no kādām sadaļām cilvēki pamet mājaslapu.

Bet vai tik tiešām Google Analytics rīku var pilnvērtīgi izmantot pēc konta izveidošanas un koda ielikšanas mājaslapā?

Tālāk minēsim dažas svarīgas iespējas, kas būs pieejamas pēc Google Analytics pielāgošanas (set up).

Ar pielāgošanu mēs saprotam dažādu darbību veikšanu gan Google Analytics iestatījumos, gan mājaslapas kodā.

1. Iespēja redzēt pieteikumus, pieprasījumus, kontaktu formas aizpildīšanu un citas vērtīgas darbības mājaslapā.

Tā ir zelta vērta informācija, ja Jūs plānojat analizēt atdevi no reklāmas. Pēc pielāgošanas Jūs redzēsiet ne tikai apmeklējumus, bet arī to, cik vērtīgi šie apmeklējumi ir bijuši.

Iepriekšējā attēlā var redzēt, ka Google reklāma nodrošina 52 % trafika uz mājaslapu, bet tas dod tikai 10 % no pieteikumiem. Savukārt, apmeklējumi no organiskās meklēšanas veido 5 %, bet toties šie apmeklējumi nodrošina 14 % no pieteikumiem.

Uzreiz varam uzdod jautājumus:

1) vai Google reklāma tiek pārvaldīta profesionāli un strādā efektīvi;

2) vai varam palielināt apmeklējumu skaitu no organiskās meklēšanas?

Tālāk ir skats ar nepielāgoto Google Analytics, kur nav iespējams redzēt pieteikumus.

2. Iespēja redzēt pirkumus, ieņēmumus, nopirktos produktus.

Ja Jūs pārdodat produktus internetā, tad šī būs ļoti vērtīga informācija.

Šajā attēlā var redzēt, cik daudz ir bijis pirkumu un cik daudz ieņēmumu tie nodrošinājuši. Piemēram, Google reklāma nodrošinājusi 251 pirkumu, kas ienesis 89076 EUR. Ja mēs zinām izmaksas par Google reklāmu un arī produkta maržu, tad varam aprēķināt ROAS rādītāju. Piemēram, sākumā noņemam no ieņēmumiem PVN (89076/1,21=73616 EUR). Tad aprēķinām maržu (73616*0,2=14723 EUR). Reklāmas izmaksas ir 7000 EUR. Tad ROAS ir 210% (14723/7000). Tas nozīme, ka katrs 1 EUR, kas ieguldīts Google reklamā, atnes 2,1 EUR. Acīmredzami, ka Google reklāma nes peļņu.

3. Iespēja redzēt, cik efektīvi strādā mājaslapa.

Jāatceras, ka lēmumu par pirkumu cilvēks pieņem mājaslapā (jo mērķis ir saņemt pirkumu, pieteikumu, zvanu). Un no tā, cik efektīvi darbojas mājaslapa, ir atkarīgi arī pārdošanas rādītāji. Jāatzīst, ka lielākajai daļai mājaslapu ir lielas problēmas ar spēju pārliecināt iegādāties produktu. Bet nekad nav par vēlu sākt.  Piltuves atskaitē varēs redzēt, kur tiek zaudēts visvairāk lietotāju un vai šie lielumi ir kritiski.

Attēlā var redzēt, kā apmeklētāji pārvietojas pa mājaslapas sadaļām līdz pirkumam (Funnel jeb Piltuve). Sākumā cilvēki apmeklē galveno lapu, pēc tam atsevišķos produktus, pēc tam apmeklē grozu (tie, kas pievienoja grozam), pēc tam ievada pirkumam nepieciešamos datus un tad redz “Paldies par pirkumu” ziņojumu.

Viena no problēmām, ko varam redzēt atskaitē, ir zems lietotāju īpatsvars, kas pēc produkta noskatīšanas pievieno to grozam (5.71 %). Acīmredzami, ir vērts papētīt produkta skatu uzmanīgāk. Iespējams, tajā ir vairākas nepilnības, ko pilnveidojot, var paaugstināt lietotāju skaitu, kas pievieno produktu grozam, un attiecīgi palielināt pārdošanas apjomus.